fredag 13 mars 2009

Tågstrul och HV-glädje

Det såg så bra ut igår kväll. Tåget mot Nässjö höll tiden och jag såg fram emot att vara hemma i bostaden strax efter halv tio (på kvällen). I Linköping grusades de planerna. En olycka mellan Linköping och Mjölby stoppade alla tåg. Så det blev buss till Mjölby och så ett nytt tåg till Nässjö. Nästan två timmar för sent kunde jag kliva in genom ytterdörren hemma i Vaggeryd.


När jag klev på bussen i Mjölby så hörde jag radioreportern rapportera att Timrå kvitterat mot HV 71. Morsning och goddbye. Där rök chansen på ett nytt SM-guld. Jag ska erkänna att jag fick den tanken. Nån timme senare kunde jag via mobilen se att HV vunnit med 3-1. Men fortfarande är det en brant uppförsbacke för HV. Jag tror inte de klarar Timrå borta, men undrens tid är ännu inte förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar