torsdag 23 april 2009

Två arbetsdagar i riksdagen

Sitter just nu på mitt lilla arbetrum i riksdagen och ska snart gå till kammaren för dagens votering. Dagen började med utbildningsutskottsmöte. Och sedan har jag haft ett möte om folkbildning och en timmas engelskasamtal.

Under dagen har jag också förberett mig för två interpellationsdebatter som jag ska ha nästa vecka. På måndag ska jag debattera mot Lars Leijonborg på temat "Arbetslivsforskning på reträtt". På tisdag blir det interpellationsdebatt mot Jan Björklund under temat "Rektorsutbildning i långbänk".

Igår var det fokus på folkbildning, hela dagen. Först möte med Folkbildningsrådets styrelse, sedan Folkbildningsrådets representantsskapsmöte med ett avslutande samtal om kulturutredningen. Och på kvällen hade vi s-ledamöter i den sydöstra regionen en liten fest på temat EU. Mycket trevligt och lärorikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar