onsdag 25 mars 2009

Årsmöte, turné och lite Mellanöstern

Jag har ambitionen att skriva ett inlägg varje dag. Det sprack. Jag har varit med om några intressanta och innehållsrika dagar då datorn och internet inte varit prioriterat.

I lördags gästade jag s-kvinnornas distriktsårsmöte i Gislaved. Det var mycket trevligt och jag fick tillfälle att hälsa från oss broderskapare i länet. Det finns mycket som förenar våra organisationer. Och på väg ut till bilen för hemfärd till Vaggeryd hör jag ett välbekant ljud. En strandskata flyger förbi. Då kände jag att våren är på väg.

I söndags och måndags genomförde så broderskapsdistriktet en miniturné med Peter Weiderud, ordförande i Broderskapsrörelsen. Det började med gudstjänt i Råslätts kyrka, Jönköping och avslutades med en samtalskväll om Mellanöstern i Nässjö på måndagskvällen. Dess emellan genomfördes samlingar på RIA och Kristinegården i Jönköping. Vi träffade också elever på Mullsjö Folkhögskola och Jönköpings Folkhögskola. Peter medverkade också i programmet Lasso i Sveriges Radio P4. Peter fick möjlighet att prata om Broderskapsrörelsens arbete med ett Manifest för kristen vänster.

Och nu har det varit två intensiva dagar i riksdagen. Igår träffade jag och Peter Hultqvist PLO-delegationens chef. Vi hade ett bra samtal om situationen på Gaza och Västbanken. PLO-delegationens chef berättade då för oss att Barack, Labourpartiets ledare i Israel, ska ingå i den högerregering som nu formas. Tragiskt. Vad har hänt med det stolta och inflytelserika Labourpartiet. De håller ju på att utplåna sig själva.

Idag har Skolriksdagen avslutats i Stockholm. Jag fick chansen att stråla samman med politikerkollegor och några skolledare från Vaggeryds kommun igår kväll. Det var jättekul att få sitta ned och prata en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar