torsdag 28 maj 2009

En möjlighet och rättighet att rösta

Nu är det mycket fokus på valet till EU-parlamentet. Jag är inte kandidat till parlamentet, men är ute en hel del i länet för att hjälpa till i det lokala valarbetet. Under fredagen är jag i Jönköping. Det är ju Jönköpings marknad. Och på lördag bär det av till Gislaved för att deta ut flygblad och prata med folk.

Det är roligt och det känns som om fler kommer att rösta vid detta EU-val än vad som var fallet vid förra EU-valet. Många jag träffar på gator och torg säger att det redan har röstat eller ska rösta. Sedan möter jag också de som är tveksamma huruvida de ska rösta eller inte och en och annan säger att det inte alls ska rösta.

Jag brukar alltid säga att det är en demokratisk rättighet och möjlighet att rösta. Då har man chansen att rösta på det parti och den kandidat som man tror driver de frågor som man själv brinner för. Så gå och rösta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar